Är alla killar pingpongbollar?

Fråga: Varför återhämtar sig killar så snabbt efter att ett förhållande har tagit slut?

Svar: "Den främsta skillnaden mellan män och kvinnor är att killens flickvän ofta också är den han anförtror sig åt", säger psykologen och relationsexperten Pierre Wanger. "Tjejen har ofta tjejkompisar till det. Eftersom killar mer sällan pratar känslor med sina kompisar går han direkt till stadiet förändring. Killkompisar kan säga 'Trist, men häng med ut på stan nu när du är singel´ och han hoppar snabbare på singellivet. Det här kan innebära att män ger sig ut på singelmarknaden fortare, fast de kanske inte är riktigt känslomässigt redo för det. Idealiskt sett är det väl ofta klokt att ta en sorgeprocess en tid. Alltså bör acceptansfasen komma före förändringsfasen".

Taget ur senaste cosmo tidningen

Ja, vad ska man säga ?!

Kommentarer
Postat av: C

Märks att det e taget ur en tjejtidning med tjejperspektiv.

2008-07-09 @ 15:25:48
URL: http://lifeofcinderella.blogg.se/
Postat av: fotografen

Orka vänta på att man alltid ska bli redo och mogen för saker? Då tar det för lång tid. Jag skulle aldrig åkt till Danmark såhär om jag skulle vänta och bli mogen för det.



Acceptansen kan ske under förändringsfasen, även för söta oskyldiga flickor. hehu.

2008-07-09 @ 18:19:58
URL: http://pixeltypo.wordpress.com
Postat av: fotografen

Vadå, tycker du inte om mitt försök att vara smart. Jag försökte ju iaf?

2008-07-09 @ 19:15:32
URL: http://pixeltypo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0